Tioman

Zapora drogowa U-20a

Grubość blachy: 
1.25
Grupa wielkości: 
Mini, Mały, Średni, Duży, Wielki
Typ folii: 
Nieodblaskowa, I generacja, II generacja, III generacja
Sposób montażu: 
Na uchwyty montażowe
Surowiec: 
Blacha stalowa, Blacha aluminiowa
Inne: 
Podkład znaku malowany proszkowo na RAL 7037
Podkategoria: 
  • Szczegóły

 

Zapora drogowa to produkt, wykorzystywany najczęściej przez firmy drogowe, które dokonują prac na pasach drogowych lub wzdłuż jezdni. Stanowią one ostrzeżenie dla kierowców o toczących się pracach, jednocześnie informując o wyłączonym z ruchu fragmencie.

 

Wśród zapór drogowych wyróżnić można zapory U-20a, stosowane głównie na pasach jezdni, oraz zapory u-20b, które stawiane są do wygrodzeń poprzecznych. Każda tablica wykonywana jest według odgórnych ustaleń i przepisów ruchu drogowego. Malowanie proszkowe w kolorze białym i czerwonym pozwala na zauważenie tablicy z dalszej odległości, dzięki czemu kierowcy mogą przygotować się do zmiany pasa ruchu nawet przy dużej prędkości.

 

Większość zapór drogowych tworzona jest z blachy stalowej lub blachy aluminiowej. Surowce te odporne są na czynniki, takie jak wilgoć czy chłód, dzięki czemu zapory mogą być ustawiane na świeżym powietrzu nawet przy złych warunkach pogodowych. Dzięki niedużej wadze można je bez problemu przewozić z miejsca na miejsce. Są to produkty wielokrotnego użytku, które firmy drogowe używają podczas prac w różnych miejscach.

 

 Każda zapora drogowa, która ma spełniać swoje zadanie, musi być w odpowiedni sposób dopasowana do podłoża. Zapory montuje się przy pomocy uchwytów montażowych tak, aby blachy nie wygięły się i nie przewróciły pod wpływem podmuchów powietrza.

 

Zapory drogowe to elementy, które widujemy często podczas jazdy na drogach miejskich i krajowych. Zawsze wtedy, gdy w określonym miejscu odbywają się prace drogowe, to właśnie zapory informują o zakłóceniach na jezdni. Pomagają kierowcom przygotować się do zmian w kierunku ruchu i uniknąć niespodziewanych zdarzeń. Odpowiednio dobrana kolorystyka oraz solidna konstrukcja blach montażowych sprawia, że blachy widoczne są nawet z większej odległości, także po zmroku. Każda firma drogowa, wykonująca jakiekolwiek prace na pasie ruchu drogowego lub wzdłuż jezdni, po której poruszają się pojazdy, musi zaznaczyć zakres prac i ustawić zaporę drogową, zwiększając tym samym bezpieczeństwo na drodze podczas prowadzenia prac oraz ostrzegając kierowców o tym, że dany pas jezdni jest wyłączony z ruchu.

 

Zapory drogowe pojedyncze U-20a i U-20b stosuje się do wygradzania miejsc robót prowadzonych w pasie drogowym. Do wygradzania wzdłuż jezdni stosuje się zapory U-20a, a do wygrodzeń poprzecznych U-20b, z wyjątkiem przypadków, w których stosuje się tablice prowadzące ciągłe U-3c lub U-3d.

ŹRÓDŁO: SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA ZNAKÓW I SYGNAŁÓW DROGOWYCH ORAZ URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH.
Załączniki nr 1 – 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach