Opis realizacji

Od wielu lat ulica Chwarznieńska w Gdyni, która jest jedną z głównych tras dojazdowych prowadzących do trasy S1 w godzinach szczytu stawała się pułapką dla autobusów komunikacji miejskiej. Założeniem projektu Kontrapasa Autobusowego było stworzenie bezpiecznego rozwiązania, które pozwoliłoby na przyspieszenie ruchu autobusów miejskich w godzinach najintensywniejszego ruchu.
Jest to rozwiązanie unikalne na skalę europejską – jeden z pasów ruchu zostaje tymczasowo przekształcony na pas prowadzący w kierunku przeciwnym niż zwykle. Dzięki niemu autobusy mogą ominąć około 3 kilometry korka i zyskać nawet kilkanaście minut. W informowaniu kierowców o kierunku ruchu obowiązującym aktualnie na drodze pomaga 39 znaków zmiennej treści VMS oraz dwa pryzmatyczne znaki zmiennej treści PVMS, zamontowane i zintegrowane z systemem TRISTAR przez TIOMAN.

Zaufali nam

Zapraszamy
do współpracy