Bariery szczeblinkowe U-11a spełniają wielorakie funkcje zapewniające bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i pieszego. Należą one do urządzeń zabezpieczających ruch pieszych i rowerzystów. Ich zadaniem jest zatem m.in. blokowanie wjazdu pojazdów na place, chodniki, ścieżki rowerowe i odseparowanie ruchu drogowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz chronią przed upadkiem z wysokości. Spawana konstrukcja rurowa z pionowymi szczeblinkami to bardzo trwała i praktyczna bariera, a w dodatku estetyczna. Występują w różnych odmianach i kolorystyce, lecz najpopularniejszą wersją są bariery U-11a.
Bariery U-11a (inaczej balustrady mostowe) mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów na powierzchniach wzniesionych co najmniej 0,5 metra nad poziom terenu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby były one umiejscowione w innych niebezpiecznych miejscach w pobliżu pasa drogowego. Stosowane są przede wszystkim na mostach z dopuszczonym ruchem pieszych, wiaduktach, nasypach, schodach, pochylniach itp., czyli w miejscach, gdzie istnieje ryzyko upadku z wysokości. Minimalna wysokość balustrady wynosi 1,1 m przy chodnikach dla pieszych, 1,2 m przy ścieżkach rowerowych oraz 1,3 m przy chodnikach dla pieszych nad liniami tramwajowymi i kolejowymi. Gęsto rozstawione szczeblinki (minimum co 14 cm) zabezpieczają przed upadkiem z wysokości także dzieci oraz różne przedmioty.
Nasza firma oferuje wysokiej jakości bariery U-11a w wielu wariantach i wymiarach. W większości wykonane są ze stalowych ocynkowanych rur nośnych o średnicy 48,3 mm i grubości ścianki 2 mm oraz pionowych szczeblinek. Rury są pomalowane proszkowo w dowolnym kolorze dostępnym w palecie kolorów RAL w zależności od potrzeb klienta. Bariera szczeblinkowa posadowiona jest w gruncie poprzez betonowanie lub poprzez przykręcenie na kołki montażowe do podłoża. W naszej ofercie znajdują się następujące bariery spełniające wszystkie normy bezpieczeństwa: