Tioman

Słupki wskaźnikowe G-1f

Wysokość: 
1 000.00 mm
Szerokość: 
300.00 mm
Grubość blachy: 
1.25
Grupa wielkości: 
Stała wielkość
Typ folii: 
Nieodblaskowa, I generacja, II generacja, III generacja
Sposób montażu: 
Na uchwyty montażowe
Surowiec: 
Blacha stalowa, Blacha aluminiowa
Inne: 
Podkład znaku malowany proszkowo na RAL 7037
  • Szczegóły
  • Podobne produkty

Słupki wskaźnikowe przed przejazdem kolejowym to niewielkie, jednak bardzo istotne elementy ruchu drogowego. Wykorzystywane są przy przejazdach kolejowych w celu ostrzegania kierowców. Słupki informują kierujących o tym, że przejazd się zbliża, nakazując im zachowanie szczególnej ostrożności.

Wygląd słupków wskaźnikowych jest odgórnie ustalony. Są one tworzone w kolorze białym, z czerwonymi pasami poprzecznymi. Taka barwa produktów pozwala na dostrzeżenie ich z większej odległości, dzięki czemu przejazdy widoczne są szybciej, nawet jeżeli samochód jedzie z dużą prędkością. Elementy te stosowane są po to, aby zapewnić bezpieczeństwo na drogach, szczególnie na niestrzeżonych przejazdach kolejowych.

Wiele się mówi o wypadkach drogowych, które zdarzają się na przejazdach kolejowych. Powstają specjalne kampanie, zachęcające kierowców do zachowywania szczególnej ostrożności na takich obszarach. Wykorzystanie słupków wskaźnikowych przed przejazdem kolejowym jest sporą pomocą, dlatego pojawiają się one w wielu miejscach. Wykonane z blachy stalowej lub aluminiowej, montowane są za pomocą uchwytów montażowych. Słupek, który ma spełniać swoje zadanie o każdej porze roku w dowolnych warunkach pogodowych, musi być mocno zamontowany do podłoża lub określonego obiektu.

Przejazdów kolejowych w Polsce jest sporo i choć nie wszystkie są w dalszym ciągu aktywne, przed każdym z nich powinny znaleźć się słupki wskaźnikowe, gdyż nawet tam, gdzie ryzyka przejazdu pociągu nie ma, kierowcy powinni zwolnić, ponieważ zmienia się powierzchnia drogi.

Słupki wskaźnikowe przed przejazdami kolejowymi dzielą się na:

  • słupki z trzema kreskami
  • słupki z dwiema kreskami
  • słupki z jedną kreską

Są one ustawiane w odpowiedniej odległości od znaku ostrzegawczego przed przejazdem kolejowym, aby informować kierowców o zbliżającym się przejeździe. Pozwalają na zachowanie bezpieczeństwa na niebezpiecznych obszarach, a ich odpowiednie rozmieszczenie umożliwia kierującym dopasowanie prędkości do przeszkody oraz pozwala na zachowanie szczególnej ostrożności. Słupki przypominają o upewnieniu się, czy przejazd przez przejazd kolejowy jest możliwy.

 

ŹRÓDŁO: SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA ZNAKÓW I SYGNAŁÓW DROGOWYCH ORAZ URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH.
Załączniki nr 1 – 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach