Tioman

U-21b

Grubość blachy: 
1.25
Grupa wielkości: 
Mini, Mały, Średni, Duży, Wielki
Typ folii: 
Nieodblaskowa, I generacja, II generacja, III generacja
Sposób montażu: 
Na uchwyty montażowe
Surowiec: 
Blacha stalowa, Blacha aluminiowa
Inne: 
Podkład znaku malowany proszkowo na RAL 7037
Podkategoria: 
  • Szczegóły

Tablica U-21b to charakterystyczny znak posiadający czerwono-białe pasy, opadające w stronę jezdni. Jest stosowana między innymi w trakcie oznaczania krawędzi zwężenia pasa ruchu drogowego podczas robotów drogowych, podczas zaniżonego, bądź zawyżonego pobocza, pasa bezpieczeństwa oraz pasa awaryjnego, a także w trakcie znakowania pasa posiadającego załamania w planie oraz przy występujących (tymczasowych) oznaczeń ubytków w jezdni, takich jak między innymi dziury w asfalcie.

Warto zaznaczyć, iż ograniczniki skrajni posiadają skośne paski, które mają być ustawione tak, aby opadały one w kierunku przejezdnej części drogi. Co więcej - tablica kierująca powinna być rozstawiona na drodze w odstępach o długości maksymalnie dziesięciu metrów (w przypadku obszaru zabudowanego) oraz dwudziestu metrów (poza obszarem zabudowanym). Tablica U-21b posiada wymiary 1300x300 milimetrów i jest produkowana z tworzywa sztucznego, polietylenu, a także folii odblaskowej I generacji, dzięki czemu jest ona niezwykle wytrzymała, a dodatkowo posiada lekką konstrukcję, dlatego też bez trudu można ją przenieść. Co ważniejsze - na tablicy można zamontować światła ostrzegawcze. Ograniczniki posiadają także elementy odblaskowe, które w nocy oraz w trakcie trudnych warunków atmosferycznych można bez trudu dostrzec.

Tablica kierująca U-21b jest zaporą drogową typu U, która znalazła swoje zastosowanie przede wszystkim w trakcie ostrzegania o potencjalnym niebezpieczeństwie, robotach drogowych, bądź problemach związanych z pasem drogowym oraz samą jezdnią.

 

 

 

ŹRÓDŁO: SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA ZNAKÓW I SYGNAŁÓW DROGOWYCH ORAZ URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH.
Załączniki nr 1 – 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach